Helsefordeler ved riktig trening

For deg 

Svangerskapet er en viktig periode for å påvirke og endre atferd. Det er grunn til å tro at livsstilsvaner under graviditeten kan påvirke din helse på livstid! Vi skal hjelpe deg å bli den beste versonen av deg selv.
Trening gir et enklere svangerskap med færre komplikasjoner. Som økt velvære med bedre energi og humør, lavere risiko for stress, angst, depresjon, overvekt, svangerskapsdiabetes, svangerskapsforgiftning, ryggsmerter, bekkensmerter og inkontinens.
Fødselen blir enklere, da du er sterkere og mer utholdende under fødsel og færre føder for tidlig. Korrekt bekkenbunnstrening gjør bekkenbunnen din sterkere og gir deg bedre kontroll, som gjør deg mindre utsatt for fødselsskader.

Dette er unikt for trening i svangerskapet. I tillegg får mor alle de andre godene ikke-gravide får ved fysisk
aktivitet. Etter fødselen kommer du deg raskere, og har mindre risiko for barseldepresjon dersom du har trent i svangerskapet.
Riktig opptrening etter fødsel gir god kontroll på dyp magemuskulatur og bekkenbunnsmuskualtur. Du vil i større grad kunne unngå belastningsskader i ditt nye liv som mamma. For mammalivet krever at du bruker kroppen din på en helt ny måte. 
 

Er ikke trening fantastisk? Og enda mer fantastisk synes vi det er at du kan påvirke den fremtidige helsen til babyen din.

 

 

For babyen din

baby-forside.jpg

Risikoen for å få livssykdommer påvirkers allerede i mors liv. Barn som fødes av trente mødre tåler påkjenningene under fødselen bedre. De viser også mindre tegn til stress under forløsningen og har en bedre almenntilstand etter fødselen.

Trening i svangerskapet reduserer også risikoen for overvekt og andre livssykdommer for barnet senere i livet.